August 26, 2008

Gud Bye MCR


Zaman aku tengah berlonggok duit dulu... tiap-tiap bulan aku rasa aku dah terpacak kat BB mencari menatang kertas ni. Habih lah gak kat 3 ratuih dok beli buku ngarut ni (kata mak aku). Kalau tak Mojo aku beli Scratch, Guitar World, Kerrang, V, Readers Digest, Fine, National Geography yang lama2, kitab2 purba aku, sampailah buku Feng Shui tahun 70'an. Sebab tu aku tak ada bilik titun. Sebab buku2 aku dah titun kat bilik aku.

Hahaha.... Itu zaman dulu. Zaman duit seratus aku bayar tol Damansara yang 1.20 sen tu aku ingat duit lima hinggit.
La ni... entah berapa hinggit tol jahanam ni. Duit aku pown... dah tinggal selonggok dua jer. Lepas lah nak hisap rokok kebanggaan Selempot Holding.

Tahun lepas aku rasa MCR the most wanted band kot untuk world tour. Dengan budak2 cam beruk yang sikat rambut macam nak mintak pelempang. Posuer giler. Meluat tul. Macam nak aku muntah jer.... atas muka dia, biar selempat kat baju emo tu. Poyo... korang tau poyo. Hek eleh beb... rambut style tu, kat US zaman Bill Clinton jadi presiden dulu pown dah kira lapok. Tapi.. tu lah MCR nye penangan. Bebudak ni pown... kerja nyer, mengikut jer. Apa dan kenapa dia buat dia tak tahu langsung pown. Hidup kalau tak ada prinsip, baik miker2 ni jadi tiang lampu jerkan. Huk2..

Walaupown.. band ngokngek kepala kemek ni top meletop kat Malaysia, sampai tercabut-cabut kasut aku. Eh.. itu konsert MUSE. Ramai juga sebenarnya yang tak tahu salah seorang ahli kumpulan ni orang Malaysia. Yer... Malaysia, makan belacan ngan cencalok. Aku sendiri pown terkejut badak. Apalagi badak Afrika nu... tu tak termasuk Penduduk Zoo Ulu Kelang yang terkejut sama.

Aku dengar Melodi pown tak dapat cover cerita ni lagi. Sebab perkara ni terpaksa dirahsia oleh band dari media antarabangsa untuk dia orang maintain terus dapat sponsor makjun tupai. Tu pown, sebab mek Sri Pinang yang bagi tahu aku, dia ni memang kawan ngan Acheh jual makjun tu. Aku dengar citer, dia ni kena tendang dengan semua ahli band. Tendang perut, tepi perut dan bahagian2 terpilih mengikut selera masing2. Bukan sebab masalah displin, lambat bayar duit kutu atau tahi lalat. Tapi sebab masalah prinsip ni lah.
Sebelum keluarnya Welcome to Black Parade. Mamat sorang ni jer yang berkeras sangat nak guna tajuk album Welcome to Subang Parade. Sebab tu yang aku dengar dia ni kena tendang keluar sebelum album ni release. Patriotiknya sungguh mamat ni dengan Malaysia. Aku dengar pown dia dah setup business baru, pakat jual bendera malam merdeka ni. Jangan terbalik Rukunegara sudah. Kepada yang nak dengar vokal mamat ni, ada kat album Three Cheerys for Sweet Revenge... lagu nombor 4 yang ada backup dadadadadadadadadadadad.... carilah.

Patutlah aku tak pernah jumpa mag ni.

No comments: