August 1, 2008

Lombak,Lambak & Limbak

Hahaha... jenuh berbuih dah aku citer benda ni.. kat kekawan aku.
Dulu.... lama... dulu, ini research zaman aku masa tgh belajau nak kenal arcrylic ngan turpentine.
Apa ker benda menatang turpentine ngan arcrylic tu... korang cari lah sendiri.

Tu gambau sebelah tu, menatang Lombak ngan Limbak tu.... lukisan aku.
Aku lukih masa zaman kegemilangan aku tengah menghabiskan duit dulu.
Lama dulu.... masa tu Pak Lah pown lum kahwin baru lagi.
Tengah nak mengorat-ngorat lah kot.

Ada gak yang tanya kat sini, apa ker benda Lombak tu...
Hmmm... kalau budak rumah lama aku,
Memang lapan jam lah nak dengar kisah Lombak ngan Limbak ni.
Lambak tu.... lepas dah habis cerita Limbak bab ke-8.
Arghh... pelik2.
Aku nak citer kat bebudak ni pown, bukannya dia orang paham....
bendul tahap senduk tom yam nyer....
signboard pown malas nak baca..

So, kepada si penanya soalan tu....
hang forward kat e-mail budaktaman@gmail.com
kalau pompuan... leh lu orang belanja gua Mc'd....
nanti aku citer... panjang lebau..
sebab benda ni nak tulis... humang ai, macam nak karang buku teks Kimia.

pepehal pown, for the clue...
Lombak is a middle situation in the deepest human blocked.
Either they are dreaming for real or realized the dream. Lombak still is in the middle.

Ala.... kalau nak tulih Melayu... dia tak ada perkataan... kang suspended explaination. Susahlah...
sesenang... hang jumpa lah aku.





No comments: