August 20, 2008

coconut milk


Inilah Cuci...
Sampai la ni... aku tak tahu kenapa bebudak panggil nama dia Cuci. Satu-satunya penduduk Johor yang tersalah naik bas ekspress.... pastu tup2 sampai kat tempat aku. Aku pown pelik..... sebab tak pernah lagi aku naik bas tempat aku... pastu leh sampai Johor. Macam mana entoh. Memang x-files betol ni...
Bukan apa...
dah lah orang Johor pown tak ngaku mamat ni orang Johor. Tengok bola pakai jersey Selangor. Makan nasi cowboy dengan ayam Mc'd, tak pernah aku nampak dia makan laksa Johor. Main kompang.... ngan bebudak taman.
Tak pernah lak aku nampak dia main kuda kepang.
Sungguh musykil.
Botak Nor kata minggu lepas dia udoh jadi orang Taiping (tey...pen: mengikut sebutan Aboh). Wah2 Cuci.... siap tukau bendera kamu yer.
Terpaling misteri.... teknik yang dia guna memejalkan santan. Setahu aku Santan tu cecair. Macam manalah mamat ni leh buat jadi pejal2. Hmmm......

No comments: