July 23, 2008

Entiti

Semalam Botak Nor citer... dia kenal dengan orang yang cari hantu. Kiranya cari Entiti lah ni. Aku harap jangan dia buat projek ternak Jenglot dalam akuarium sudahlah. Al-maklumlah... umur-umur merenung masa depan ni mudah terpengaruh.
Gambau ini antara gambau Entiti yang susah sekali aku nak amik. Walaupun suatu ketika dulu, aku paparazi paling ganas planet ni.
Kalau... dalam bahasa ekonomi, Entiti ini kiranya macam.. benda yang terselindunglah. Tak nampak dek mata. Macam komoditi, inflasi, komposit tu kot.. entah menatang haper jadah dia entah. Figure action jer... how it work, konolah hang kira. Mesej cinta Pair'jul itu kita boleh kirakan sebagai entiti jugalah sebab tak nampak dek mata. Walhal.. aku selalu curi baca. Huhuhu...
Tapi... ini Entiti penggiat filem pendek paling aktif sekitar lokasi kajian Akulah. Sepatutnya orang macam depa ni, FINAS kena sponsore sejuta sorang untuk buat filem pendek sendiri. Nak kata Aku tak tengok, bohong bebenorlah kan. Dah namanya lelaki, memang bergelora jerlah. Alah.. semua Selempot Holding pon sama gak, asyik menurunkan paras air lutut jer. Lagilah zaman mem"BLUE'toot dengan handphone canggih manggih la ni...
Di sebabkan Aku tak pakai handphone buat masa ini, jadi kurang lah sikit penglibatan Aku dengan Entiti ini. Kira jimatlah sikit paras kelikatan dan sukatan dalam liter tu...
Tu lah... uniknya, fitrah tuhan ni. Di ciptakan gelora untuk manusia membiakkan baka dan memanjangkan nama keturunannya. Maka... harus ada ucapan terima kasih dan plaque penghargaan atas ketekunan entiti ini menyebar maklumat terkini dari dalam dan luar negara serta tips dan teknik terbaru. Kerana mereka jugalah semakin ramai yang terpaksa membeli bateri pendua untuk handphone , memori tambahan, earphone (agar lebih privacy) dan mobile charger dalam kereta untuk menelaah bakat-bakat tempatan.
Itu pasal jugalah, lepas sorang-sorang Aku tengok Selempot Holding mendaftar diri ke pejabat kadi dan pengesahan ujian HIV. yang lain... praktis-praktis pakai stokin jer lah. Aku rasa ini sebab demam 'BLUE'toot yang disebarkan entiti inilah... selain dari ayat 'ala.....dah jodoh'. Alhamdulillah... semakin banyak penduduk bumi.
p/s Jabatan Entiti Selempot Holding. Sila buangkan Stokin anda selepas digunakan.
GAMBAU dari kiri: Mr Presiden Apis Kama, Penasihat Tetap Remy Ramesh, Ketua Promosi Al-Lolek (tidak kelihatan di gambar AJK bahagian Abang Doa,Khazriq,Jawa, Nuar Kering alah.... korang semua pon)

No comments: