September 5, 2008

Abang REM

Mastukar: Nama Abang?
REM: Nama... appa kasi ka... itu kad tulis punya?
Mastukar: Itu kad tulis punya.....
REM: Itu Malaysia kad punya ka... India punya tulis...
Mastukar: Malaysia punya.
REM: Itu airport punya la... imigresyyen ka... office punya ka..?
Mastukar: Ya Allah... berikan aku kesabaran. Ko bagi jerlah apa nama ko..
REM: Saya kasi itu love name punya panggil, ada boleh... ka?
Mastukar: Yerlah.... boleh
REM: itu love panggil A.Y.G juga...
Mastukar: Berapa lama sudah jadi security guard?
REM: Baru jugak.. adik, empat bulan ini tahun. Tapi dulu punya tahun banyak juga..
Mastukar: Apalah engkau jawab.. ni.
REM: Tapi family punya history, saya appa punya appa punya appa juga dulu security guard. Jaga itu British punya kuda. Malam-malamkasi taruh dalam itu stable. Saya Appa punya Appa.. itu lombong juga jaga. Takut itu korek punya barang kena curi. Saya punya appaitu dalam juga duduk, kasi jaga itu bank punya bangunan sana Jalan Ampang. Tapi dia sudah pension lah adik..
Mastukar: Lu.. apa jaga..
REM: Saya jaga ini building macam saya punya appa, tapi ini bukan bank juga.. ini goverment office juga. Saya punya anak pon itu jaga..
Mastukar: Hah..!! berapa umur sudah kerja.
Rem: Betul encik, dia umur 4 tahun.. juga. Kalo petang dia punya amma mau hantar nasi sama saya... dia jaga dia punya diri sendiri. Hahahaha...
Mastukar : Enchok nyer....tu. PAn@!@#@!# kau. Lu sini apa pengalaman ada.
REM: Apa itu pengangalaman...?
Mastukar: Itu experiences... lah
REM: Ooo... banyak aaaada... itu sweet punya ka.. sad one punya?
Mastukar: Sweet sama sad jugalah.
REM: Dulu adik.. sini jam punya tempat ada satu kedai bunga banyak sibuk... lori sama itu kereta so rushing.Saya hari-hari sini duduk juga, mau kasi jaga ini pintu. Bila itu lunch punya time sudah masuk. Tiba-tiba saya dengar itu ponponpon punya bunyi. Verrrryyy... loud. How sudden, saya punya mangkuk sudah lepas juga. Very shock. This guys, cannot control his lorry.. pomm. Itu kedai bunga punya dalam ada masuk. Adik tau ka.. apa lorry itu?
MAstukar: Tak tau..
REM: Gula punya lori... very sweet.
Mastukar: Hek... adoi... apa engkau cerita ni A.Y.G
Rem: Tadi adik mau itu sweet sama sad punya satu kali... ini cerita jugalah.
Mastukar: Lain-lain... what is your memorable moment... tarak lupa punyalah sampai mati.
Rem: Owh... ada, itu time saya kasi gagal rancangan mahu rompak itu ATM depan.
Mastukar: Hah...!! Ok, cerita..
Rem: Itu malam saya sorang juga pasal itu Abang Makmur mahu cuti pasal dia punya jiran ajak pergi sana dangdut. Lebey kurang pukul 2 pagi saya baru menutup mata, ada satu van berhenti itu depan juga. Ada lima orang semua termasuk saya.
Mastukar: Sana van ada berapa?
Rem: Sana van.. satu juga.
Mastukar: Berapa orang...?
Rem: Sana van empat juga.. saya sini menutup mata, sorang juga.. four plus one itu five juga. Aiiyoo...
Mastukar: Ok.. Ok... cerita
Rem: Itu empat punya.. semua ada hitam. Itu van hitam. Itu shirt sama pants hitam. Sama dia punya look juga hitam. Banyak confident mahu rompak juga itu ATM. Saya sini ada duduk kasi sorok belakang itu bunga. Perlahan-lahan saya jalan macam itu appa saya ada ajar sama saya. Tiba-tiba saya kasi baca itu satu ayat sama dia punya lagu...... banyak kuat juga. Ulang2 sampai 20 kali... itu pencuri semua lari kasi tinggal itu van saja.. juga
Mastukar: Apa ayat u baca?
REM: Itu satu ayat Abang Makmur selalu baca.....
Mastukar: Kasi baca.....
REM: Wooooo.............ooooo kamu ketahuan. Woooooooooo......oooooooooo kamu ketahuan.. ulang sampai lebam.
Mastukar: Hampeh KAu....



4 comments:

botaknor said...

remy ke ni?
hahaha...

Anonymous said...

hot nye remy nih!!hihihi

@ku1ah@ku said...

Hui.... Remy ni kalau tak hot tak adalah hitam.

@ku1ah@ku said...

Hui.... Remy ni kalau tak hot Cik Nalia tak adalah hitam.